23948sdkhjf

Dansk Design profileres i nyt netværk

Ny dansk design skal styrkes internationalt. Danmark skal på det kreative verdenskort. Derfor har Dansk Design Center, Dansk Arkitektur Center og Danish Crafts udviklet et internationalt brandingportal og et elektronisk nyhedsbrev – med titlen DANISH EDGE.
DANISH EDGE er en branding-portal, der skal skabe opmærksomhed om det bedste og nyeste design, arkitektur og kunsthåndværk. Portalen gik i luften igår og er et konkret resultat af Kulturministeriets designpulje.

De danske talenter skal synliggøres bedre i udlandet, flere af dem skal slå igennem internationalt i løbet af de næste år. Derfor ser DANISH EDGE nu dagens lys.

Formålet med DANISH EDGE og det elektroniske nyhedsbrev er at profilere og synliggøre Danmarks kreative talentmasse over for det internationale marked. DANISH EDGE’s overordnede mål er at være ”første valg”, når den internationale målgruppe vil orientere sig om nyheder, innovation og tværfaglighed inden for design, arkitektur og kunsthåndværk.

Det er første gang de tre centre - Dansk Design Center, Dansk Arkitektur Center og Danish Crafts - går sammen om at markedsføre design, arkitektur og kunsthåndværk og styrke kultureksporten over for udlandet.

DANISH EDGE indgår i Dansk Design Center, Dansk Arkitektur Center og Danish Crafts’ fælles strategi for international markedsføring af dansk design, arkitektur og kunsthåndværk. DANISH EDGE er en del af Kulturministeriets designpulje på i alt 40 mio. kr., der er afsat for at styrke dansk design i perioden 2005 - 2008 med 10 mio. kr. årligt.

Interesserede kan følge de danske talenter og deres værker på: http://www.danish-edge.dk

Kilde: Danish Edge.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063