23948sdkhjf

Stigende indtjening i svagt marked

Lammhults’ indsats for at tilpasse sig de lavere konjunkturer kan nu aflæses på bundlinjen.
Med et salg af Scandinavian Eyewear satte Lammhults i sidste måned en tyk streg under, at den fremtidige strategi handler om møbler og indretning.

Den svenske koncern har i år søsat flere tiltag i bestræbelserne på at tilpasse forretningen til et lavere aktivitetsniveau; blandt andet i Danmark, hvor datterselskabet Borks Patentavlers fabrik i Kolding er lukket ned . Al produktion, distribution samt bogholderi er flyttet til Sverige, og Borks har skiftet navn til Abstracta Interiør A/S som led i en sammenlægning med selskabet Abstracta AB.

Koncernens tilpasninger ser allerede nu ud til at have haft en positiv effekt på regnskabstallene. Det netop offentliggjorte regnskabs for 1.-3. kvartal 2012 viser således, at resultatet – trods en nedgang i omsætningen på 8 procent – er steget fra 6,3 til 7,7 mio. SEK før skat. I 3. kvartal alene er resultatet et overskud på 9,1 mio. SEK ud af en omsætning på 171,6 mio. SEK.. Det er på niveau med året før, hvor Lammhults omsatte for 187 mio. SEK. i 3. kvartal.

Lammhults’ ordrebeholdning udgjorde ved afslutningen af 3. kvartal 95,5 mio. SEK mod 110,2 mio. SEK på samme tidspunkt i fjor.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094