23948sdkhjf

Jysk dropper møblerne i Kina

Det kinesiske eventyr har langt fra udviklet sig som ventet, og nu går Lars Larsen ’back to basics’ i jagten på succes i Kina.
Da Jysk åbnede sin første butik i Kina 2010, var det med ambitionen om at åbne 500 af slagsen i løbet af en kort årrække. Men efter to års tilstedeværelse på det kinesiske marked står man med blot syv butikker.

Derfor ændres strategien nu radikalt. I et interview med dagbladet Børsen fortæller Jysk-koncernens stifter, Lars Larsen, at man planlægger at indføre et helt nyt koncept i Kina, hvor der satses på mindre, bedre beliggende butikker, der udelukkende sælger dyner, puder og madrasser.

- Vi skal back-to-basics i Kina med det, vi er bedst til, nemlig sengetøjet. Kineserne elsker vores flotte danske dyner og madrasser, så vi skal være sengeeksperter og unikke i Kina. I stedet fjerner vi alle de udenomsartikler, vi har puttet på i Danmark, siger Lars Larsen til Børsen.

Dermed står det klart, at bl.a. havemøbler og kontorudstyr ikke længere indgår i strategien for det kinesiske marked, hvor den første af de nye koncept-butikker ventes at åbne marts 2013; i millionbyen Suzhou vest for Shanghai. Og Lars Larsen har langt fra opgivet sit vækstmål:

- Det tror jeg stadig, vi kan nå, men jeg kan ikke sætte en dato på. Jeg er ikke bange for Kina, og vi skal nok lære det, siger han til Børsen.
Læs mere om: Jysk
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109