Jysk dropper møblerne i Kina
Det kinesiske eventyr har langt fra udviklet sig som ventet, og nu går Lars Larsen ’back to basics’ i jagten på succes i Kina.
Derfor ændres strategien nu radikalt. I et interview med dagbladet Børsen fortæller Jysk-koncernens stifter, Lars Larsen, at man planlægger at indføre et helt nyt koncept i Kina, hvor der satses på mindre, bedre beliggende butikker, der udelukkende sælger dyner, puder og madrasser.
- Vi skal back-to-basics i Kina med det, vi er bedst til, nemlig sengetøjet. Kineserne elsker vores flotte danske dyner og madrasser, så vi skal være sengeeksperter og unikke i Kina. I stedet fjerner vi alle de udenomsartikler, vi har puttet på i Danmark, siger Lars Larsen til Børsen.
Dermed står det klart, at bl.a. havemøbler og kontorudstyr ikke længere indgår i strategien for det kinesiske marked, hvor den første af de nye koncept-butikker ventes at åbne marts 2013; i millionbyen Suzhou vest for Shanghai. Og Lars Larsen har langt fra opgivet sit vækstmål:
- Det tror jeg stadig, vi kan nå, men jeg kan ikke sætte en dato på. Jeg er ikke bange for Kina, og vi skal nok lære det, siger han til Børsen.