23948sdkhjf

BoConcept finder nye veje til vækst

Stagnation på de traditionelle markeder får møbelkoncernen til at kigge mod mere eksotiske himmelstrøg. Nye butikker er på vej i lande som Kenya, Algeriet og Peru.
I sidste måned nedjusterede BoConcept forventningerne til både omsætning og indtjening i 2012/13. Og i erkendelse af, at den kommende tids vækst sandsynligvis ikke skal hentes på markeder som Danmark, Sverige og de sydeuropæiske lande, er BoConcept i stigende grad begyndt at orientere sig mod markeder i fjernere egne.

Det fortæller direktør Torben Paulin i et interview med magasinet Vækstjylland. Her oplyser han, at de kommende måneder byder på butiksåbninger i Kenya, Ukraine, Algeriet, Peru og formentlig Brasilien.

- Vores optimisme kommer fra nogle af de markeder, der ligger længere væk – uanset om det er Sydamerika, Mellemøsten eller Asien. Det gælder både markeder, vi lige er åbnet på, og lande, hvor vi skal åbne i den nærmeste fremtid, siger Torben Paulin til magasinet.

Direktøren fremhæver dog også Tyskland, som et marked, hvor flere butiksåbninger det seneste år har skabt optimisme.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093