23948sdkhjf

Ny fagmesse samler living og mode

Den 31. januar går starten til den første udgave af Defining Scandinavia. Målet er at samle det bedste inden for skandinavisk design og living.
- Tiden er klar til at tænke i helheder. Living og mode smelter gradvist mere og mere sammen, og derfor er det naturligt at drage nytte af denne synergi, når det kommer til markedsføring af skandinavisk design og living. Defining Scandinavia er skabt ud fra ideen om en samlende fællesskabsfølelse inden for den skandinaviske ånd. Det er sådan vi går til værks.

Det siger Laust Christian Poulsen, der er blandt initiativtagerne til messen Defining Scandinavia, som afvikles for første gang i dagene 31. januar-3. februar 2013. Planen er at afholde messen to gange årligt for at give Danmark og København en international begivenhed, som dedikerer sig til at forme og booste skandinavisk design og living.

Defining Scandinavia sætter design og living på agendaen ud fra den faste overbevisning om, at vi bør kaste lys på og træffe beslutninger om, hvordan skandinavisk design og living skal sætte aftryk i vores verden, nu og i fremtiden.

Vil gøre København mere interessant
Når Defining Scandinavia samler skandinaviske design og living brands på én messe, og denne afvikles under den københavnske modeuge, er det for at skabe synergi og sammenhæng.

Modeugen er en internationalt begivenhed, og den særlige skandinaviske æstetik er blevet et anerkendt kvalitetsstempel. Dermed opstår en formsyet mulighed for at forbinde modens verden med design og living. Eksempelvis bolig tilbehør, møbler, kunsthåndværk, keramik og lys.

- Som central aktør i den Københavnske modeuge kender vi betydningen af at udvikle og nytænke Copenhagen Fashion Week. Defining Scandinavia er en ny fagmesse som skal give København en ny dimension og som vil gøre byen mere interessant for internationale indkøbere og presse, både hvad angår modemesserne og Defining Scandinavia, forklarer partner Peter Fenger Selchau.

Defining Scandinavia sætter design og living på agendaen ud fra den faste overbevisning om, at vi bør kaste lys på og træffe beslutninger om, hvordan skandinavisk design og living skal sætte aftryk i vores verden, nu og i fremtiden.

FAKTA
Defining Scandinavia er udviklet af folkene bag modemesserne CPH kids, CPH Vision og Terminal-2. Således er der tale om et samarbejde mellem Københavns mest visionære folk indenfor messeudvikling, kommunikation og oplevelsesøkonomi. Teamet står blandt andet bag TAP1, Lokomotivværkstedet og Kedelsmedjen.

Messen afvikles to gange årligt i Øksnehallen i København, samtidig med Copenhagen Fashion Week. Målet er at blive det naturlige valg for alle førende og upcoming brands indenfor design og living i Skandinavien.


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078