23948sdkhjf

Offensiv strategi giver bonus

Globe Zero 4 har investeret markant i produktudvikling de sidste år. Det har netop kastet to internationale priser af sig til det aarhusianske møbelfirma.
Med en anderledes aggressiv tilgang til produktflow og designudvikling har danske Globe Zero 4 igen formået at sætte sit aftryk internationalt. Denne gang med to Good Design-priser fra det anerkendte amerikanske center for design og arkitektur, Chicago Athenaeum.

Ligger i DNA’et
I et ellers presset internationalt marked har Globe Zero 4 valgt at gå mod strømmen og investere yderligere i produktudvikling. I løbet af de seneste to år har firmaet lanceret 14 nye produkter, der i alt har indbragt 11 internationale designpriser. De seneste priser er for busk+hertzogs alsidige ventemøbel Runway og loungestolen Didi.

- Vi er ganske enkelt et firma, der lever af fornyelse og innovation. Derfor har vi øget antallet af produktnyheder betragteligt de seneste år. Det ligger ganske enkelt i vores DNA at gribe chancen, når vi fornemmer noget interessant rent designmæssigt, forklarer CEO Lars Schmidt Hansen.

I fint selskab
Og de seneste år har ifølge Lars Schmidt Hansen været virkelig interessante. Han mener endda at krisen ligefrem har haft en positiv indvirkning på firmaets udvikling:

- Vi har oplevet nogle ekstremt interessante år rent designmæssigt, hvilket antallet af priser jo i sagens natur understreger. Vi er altså pludselig kommet i meget fint selskab rent internationalt, siger han og fortæller, at Globe Zero 4 ikke er langt fra at kunne præsentere endnu flere produktnyheder:

- Vi satser fortsat stærkt og kan i 2013 lancere både nye designere og flere interessante design i løbet af året. Vi lever for innovation og gode design, og 2013 synes heldigvis at kunne bidrage med begge dele. Vi er virkelig fortrøstningsfulde, afslutter Lars Schmidt Hansen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094