Offensiv strategi giver bonus
Globe Zero 4 har investeret markant i produktudvikling de sidste år. Det har netop kastet to internationale priser af sig til det aarhusianske møbelfirma.
Ligger i DNA’et
I et ellers presset internationalt marked har Globe Zero 4 valgt at gå mod strømmen og investere yderligere i produktudvikling. I løbet af de seneste to år har firmaet lanceret 14 nye produkter, der i alt har indbragt 11 internationale designpriser. De seneste priser er for busk+hertzogs alsidige ventemøbel Runway og loungestolen Didi.
- Vi er ganske enkelt et firma, der lever af fornyelse og innovation. Derfor har vi øget antallet af produktnyheder betragteligt de seneste år. Det ligger ganske enkelt i vores DNA at gribe chancen, når vi fornemmer noget interessant rent designmæssigt, forklarer CEO Lars Schmidt Hansen.
I fint selskab
Og de seneste år har ifølge Lars Schmidt Hansen været virkelig interessante. Han mener endda at krisen ligefrem har haft en positiv indvirkning på firmaets udvikling:
- Vi har oplevet nogle ekstremt interessante år rent designmæssigt, hvilket antallet af priser jo i sagens natur understreger. Vi er altså pludselig kommet i meget fint selskab rent internationalt, siger han og fortæller, at Globe Zero 4 ikke er langt fra at kunne præsentere endnu flere produktnyheder:
- Vi satser fortsat stærkt og kan i 2013 lancere både nye designere og flere interessante design i løbet af året. Vi lever for innovation og gode design, og 2013 synes heldigvis at kunne bidrage med begge dele. Vi er virkelig fortrøstningsfulde, afslutter Lars Schmidt Hansen.