23948sdkhjf

Designvirksomhed med store ambitioner

Den lille designvirksomhed by Lassen er klar med en strategi, der skal styrke firmaets brand globalt. I første omgang er fokus rettet mod Skandinavien.
By Lassen, som nok er mest kendt for sin kvadratiske Kubus-stage har planer om at udvide med meget mere design. Med udgangspunkt i de to afdøde arkitekter Flemming Lassen og Mogens Lassen vil Nadia Lassen og Søren Lassen sammen med partner Peter Østerberg forsøge at skabe et nyt dansk designeventyr. Det skriver Børsen.

Nadia Lassen er oldebarn til Mogens Lassen, mens hendes onkel Søren Lassen er barnebarn.

Strategien går ud på at lancere en række nye produkter fra Mogens og Flemming Lassens tegnebord. Første skridt har dog været at hive distributionen af by Lassens produkter tilbage på egne hænder. Paustian har i flere år stået for netop denne del, men siden august måned har designiværksætterne satset på at varetage denne funktion selv.

- Man kæmper på en anden måde for produktet og kan bedre fortælle historien bag. Vi vil gerne fremhæve arkitekterne, kollektionerne og deres historie, og det kan man ikke forlange af en distributør, forklarer Nadia Lassen til avisen.

By Lassen opnåede i 2011 en bruttofortjeneste på små 900.000 kr. og oplevede en vækst på 120 pct. på både salg og bundlinje.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.066