23948sdkhjf

0104: BoConcept® vandt international pris i Cannes

Artikel fra Træ og Industri - Januar 2004
Tekst Kaj Hansen Træ og Industri

- And the winner is BoConcept® Denmark! Sådan lød det, da den verdensomspændende danske møbelkæde fik overrakt prisen som verdens mest dynamiske koncept.

Den 20. november 2003 var det Palais des Festivals, kendt fra filmprisuddelingerne i Cannes, der dannede rammen om detailhandlens prisuddeling. Danske BoConcept® kom øverst på skamlen i det fornemme selskab, hvor de i kategorien ”household goods & electronics”, kunne gå fra gallamiddagen som sejrherrer. De overhalede bl.a. Ikea, da det internationale institut, Mapic, for 8. gang kårede verdens mest dynamiske detailhandlere i Cannes. BoConcept® er nu med i den fine klub af tidligere års vindere som Starbuck’s, Zara, Mango og McDonald’s.

BoConcept i fornemt selskab
Brand og Concept manager hos BoConcept®, Tina Pilgaard måtte knibe sig selv i armen, da BoConcept® blev kåret som vinder, og hun blev kaldt op på den kendte scene, hvor utallige filmstjerner gennem tiden har modtaget deres priser. - Jeg havde en lille hjemmekomponeret tale med i inderlommen, men det var for vildt til, at jeg fik mulighed for at læse den op, fortæller en begejstret Tina Pilgaard. - Det er i den grad en blåstempling af BoConcept®. Vi er kåret til de bedste i verden indenfor vores område.

1400 indstillinger blev vurderet
Det var den engelske jury, som oprindeligt indstillede BoConcept® til prisen. En afgørende faktor for at blive nomineret til Mapic prisen, er i høj grad, hvordan butikskonceptet fungerer og tilpasses forskellige internationale markeder. Derfor skal indstillingen komme fra et land, som ikke er retailkædens hjemmebase. Den internationale jury skulle igennem i alt 1400 indstillinger, inden man nåede frem til de nominerede – heriblandt BoConcept®. - England er et af de førende lande indenfor retailkoncepter generelt, og vi er meget stolte over, at vi er blevet indstillet af netop den engelske jury. Vi har opbygget en stærk position i England, og der bliver lagt mærke til os, siger Tina Pilgaard.

I øjeblikket åbner BoConcept® 2-3 Brand Stores om måned, og er repræsenteret i ikke mindre end 24 forskellige lande.

BoConcept® har fået succes med et møbelkoncept; der gør moderne designmøbler tilgængelige for den voksne og bevidste forbruger. Med de 130 Brand Stores overalt i verden får BoConcept® stor opmærksomhed på grund af gode beliggenheder i centrum af blandt andet London, Tokyo, New York, Madrid og Shanghai.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078