23948sdkhjf

smart og BoConcept i nyt designsamarbejde

Hvad har en møbel- og en bilproducent tilfælles? Tilsyneladende en del…
BoConcept og smart er gået sammen i et banebrydende designsamarbejde. Resultat er ‘smart fortwo BoConcept signature style’ bilen og en matchende kollektion af BoConcept møbler og accessories.

Du tænker måske: Hvad har en møbel- og en bilproducent tilfælles? I dette tilfælde er svaret: Alting!

Samarbejdet mellem en bilproducent og en møbelproducent giver ifølge samarbejdsparterne rigtig god mening, når begge virksomheder arbejder med ’urban design’.

- For mig er en smart ikke bare en bil. Den er et statement for det urbane liv og den perfekte bybil med hensyn til smukt, funktionelt design. Både smart og BoConcept har mange års erfaring inden for hver vores industri, og vi bruger vores viden og forståelse til at gøre ’storbylivet’ lettere. Vi har en fælles passion for og stærkt fokus på det urbane liv, hvilket resulterer i intelligente design, som både er banebrydende og smukke, forklarer Collection Director Claus Ditlev Jensen fra BoConcept.

Pladsbegrænsning en udfordring
Da verdens storbyer er kontinuerligt voksende, er pladsbegrænsninger en af de store udfordringer. BoConcept og smart leverer intelligente løsninger, der udnytter pladsen optimalt uden at gå på kompromis med designet og kvaliteten. Udfordringen med begrænset parkeringsplads løses med den smarte bybil, og multifunktionelle møbler hjælper med at optimere pladsen i små hjem, hedder det i en pressemeddelelse fra det nye designsamarbejde.

Begge virksomheders kunder søger individuelle løsninger, som kan udtrykke deres personlige stil. Og de har utallige muligheder, når det handler om at tilpasse deres smart bil og designe deres BoConcept møbler.

– Grundlæggende har smart bilen og BoConcept møblerne en stærk karakter, som ændrer udtryk alt efter hvilken type kunde, der køber dem, forklarer Martin Hülder, chef for marketing og product management hos smart.

Et tæt samarbejde
BoConcepts og smarts design teams har arbejdet tæt sammen i udviklingen af ‘smart fortwo BoConcept signature style’ bilen såvel som den nye smartville kollektion af møbler og accessories. Gennem processen har designerne delt og udvekslet viden og erfaring og introduceret hinanden for nye materialer og ideer, hvoraf nogle er blevet en del af designet på bilen og smartville kollektionen.

- Meningen med smart er at gøre livet i byerne farverigt og mindre stresset. For os er opgaven fuldendt, når folk er kommet glade og sikkert hjem. Og ved dørtrinnet tager BoConcept over. Sammen tilbyder vi folk de perfekte løsninger til ‘storbylivet’ – til myldretrafikken og det hyggelige hjem, siger Martin Hülder fra smart.

- For BoConcept er bilindustrien en branche, som vi følger med i og henter inspiration fra. Deres teknologi, anvendelse af materialer og ideer til formgivning kan overføres til hjemmet. Og præcis lige som os er smart nødt til at sikre funktionalitet og komfort, så de drager fordel af vores inputs til at designe hyggeligt interiør uden at give afkald på den linje, der er i bilens fremtoning, supplerer Claus Ditlev Jensen.

Designprocessen handlede rigtig meget om at udveksle det bedste fra begge verdener. De to teams arbejdede tæt sammen for at få den hyggelige, imødekommende komfort fra hjemmet ind i smart bilen og omvendt at bringe hastigheden og pulsen fra byen ind i hjemmet med smartville møbel- og accessorieskollektionen fra BoConcept.
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079