23948sdkhjf

Henter vækst på vinduesfabrikkerne

Becker Acroma kom ud af 2012 med sit bedste resultat nogensinde. Det er især de senere års indtog i vinduesindustrien, der bærer fremgangen.
Becker Acroma blev ramt hårdt at krisen i 2008, men siden er det lykkedes at komme flot tilbage. Virksomheden, der er en del af den amerikanske Sherwin-Williams-koncern, er vokset med 40 procent siden 2009, og målet er yderligere 30 procents vækst i de næste 3-4 år.

Becker Acroma har traditionelt solgt overfladebehandling til træ- og møbelindustrien, men de seneste år har virksomheden arbejdet på at komme ind som leverandør til vinduesfabrikkerne. Administrerende direktør, Klaus Mikkelsen, fortæller til Herning Folkeblad, at det har været en vanskelig mission. Virksomheden har haft svært ved at finde fodfæste på markedet, men takket være en aftale med Idealcombi er det lykkedes at få foden ind.

- Produktion af vinduer er en dansk kernekompetence, og potentialet på det danske marked er stort. Vi har investeret både tid, man-power og ressourcer i udviklingen af vores produkter til og i samarbejde med vinduesindustrien. Derfor glæder vi os over den positive modtagelse, som produkterne har fået på markedet, siger Klaus Mikkelsen.

Han understreger, at træindustrien fortsat vil have virksomhedens primære fokus, men at det er vinduesindustrien samt markederne for plast- og metalfinish, der skal sikre væksten i de kommende år.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093