Invita: Glade kunder er hemmeligheden
Brugen af egne kunder i markedsføringen har vist sig at være en succes for køkkenproducenten.
- Glade kunder er de stærkeste ambassadører, vi kan ønske os. Vi har mange tilfredse kunder, og vi arbejder målrettet på at gøre det endnu bedre. Derfor var vi med på ideen, da Nørgård Mikkelsen kom med et oplæg, hvor vi aktivt bruger ægte Invitakunder i markedsføringen frem for skuespillere, fortæller Invitas innovationsdirektør Helle Fyllgraf til Markedsføring.dk.
Hos Nørgård Mikkelsen forklarer kontaktdirektør Bodil Ibsen, at bureauet har arbejdet ud fra den vinkel, at
Invita er kendt for det personlige køkken – derfor har det været oplagt at bruge det personlige element aktivt.
Det har været et stort arbejde at finde kunder til kampagnen, men siden de første optagelser har adskillige tilfredse kunder henvendt sig for at være med.
For at understøtte kampganen har Invita indført et 12 måneders eftersyn, når man får monteret nyt køkken.