23948sdkhjf

Dolle styrker salget gennem opkøb

”Vi kan ikke længere overlade salgsopgaven til andre”, siger Dolle-direktør om trappevirksomhedens køb af forhandleren Abio. Købet er samtidig startskuddet til en ny og mere offensiv strategi.
Med virkning fra den 1. oktober 2013 har Dolle A/S overtaget det danske salgs- og distributionsselskab Abio A/S i Hadsund, der markedsfører og forhandler trappeprodukter i de nordiske lande.

Abio har i en lang årrække forhandlet af Dolles produkter og hører til blandt Nordens førende udbydere af trappesystemer – herunder også lofttrapper og gelændersystemer.

Startskud til ny strategi
Med købet af Abio betjener Dolle nu de vigtige markeder i Nord-, Øst- og Centraleuropa gennem egne salgsselskaber. Administrerende direktør Francois Grimal lægger ikke skjul på, at der er tale om en ændring af den hidtidige salgsstrategi:

- Den traditionelle forhandler er underlagt store forandringer i disse år, hvor købsadfærden og distributionsopgaven bliver langt mere kompleks end vi har set tidligere. Vi kan som producent ikke længere blot overlade salgsopgaven til andre, men må spille en langt mere direkte rolle i dialogen med såvel distributører, detailled og slutbrugere for at forstå og efterkomme kunderne behov, forklarer han.

Francois Grimal forventer, at Abio vil komme til at spille en vigtig rolle i udviklingen af Dolles fremtidige forretning. Det skyldes ikke mindst, at de nordiske lande er langt fremme i udbredelsen af nye markedsførings- og distributionsformer, der blandt andet understøtter den kraftige stigning i e-handel og direkte markedsføring gennem sociale medieplatforme.

- Dolle præsenterer i dette efterår en ny ”SpaceCreator”-strategi, der bliver startskuddet til lanceringen af en række nyskabende produkt-koncepter inden for boligindretning, fortæller Francois Grimal og fortsætter:

- Vi ønsker at tage et større ansvar for, hvordan vores produkter bliver anvendt, og dermed give kunderne konkrete bud på, hvordan Dolles produkter kan bidrage til en bedre udnyttelse og en øget værdi af folks boliger. Med købet af Abio får vi mulighed for at afprøve de nye koncepter på en stærk salgsplatform.

Nye kræfter i bestyrelsen
Dolle har i forbindelse med lanceringen af sin nye strategi allieret sig med Michael Jensen, der er en af de tidligere direktører bag livsstilsvaremærket Weber. Han indtræder nu som bestyrelsesformand i Abio.

- Den nye SpaceCreator-strategi giver Abio en helt ny dimension som distributør. Vi skal fremover i langt større udstrækning have fokus på slutbrugeren, og dermed også på en videreudvikling af det tætte samarbejde, som Abio har med vore professionelle partnere, siger Michel Jensen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094