Vordingborg Køkkenet klar til priskrig
Med lanceringen af en ny produktserie går Vordingborg Køkkenet efter at erobre markedsandele i den billige ende af køkkenmarkedet.
Administrerende direktør Hjalmar Hansen og Vordingborg Køkkenet har brugt juleferien på at lancere køkkenserien ”Vordingborg Urban” som et alternativ til gør-det-selv-koncepter fra konkurrenter som Ikea, Kvik, Designa og HTH.
Køkkenproducenten kan se tilbage på et 2013 med markant vækst i mellemsegmentet, og Hjalmar Hansen er overbevist om, at virksomhedens full service-konceptet kan overføres til lavprissegmentet.
- Vi har set et hul i markedet for køkkener i prisklassen 10.000‐25.000 kr. Vi tror på Vordingborg Urban, fordi vi kan tilbyde mere. Der er tale om fabrikssamlede køkkener, en moderne sokkelbensløsning, skabe uden unødige modulhuller – solgt til priskrigspriser, forklarer direktøren til Wood Supply.
Løfterig lancering i juledagene
Urban-serien blev lanceret i Vordingborg Køkkenets 25 butikker den 26. december, og det med succes. Således havde Vordingborg Køkkenet cirka en tredjedel flere kunder igennem butikkerne i juledagene sammenlignet med året før.
- Vi forventer med lanceringen af Urban-serien, at vi igennem 2014 oplever samme høje vækst, som vi har haft i 2013. Gør-det-selv-butikkerne vil opleve, at der er kommet en spiller på markedet, som vil gøre livet surt for dem, siger Hjalmar Hansen.
Han understreger, at lanceringen ikke ændrer på noget i forhold til Vordingborg Køkkenets nuværende setup. Vordingborg Plus-serien, som er det klassiske Vordingborg Køkken, føres fortsat i mere end 200.000 varenumre, og også i 2014 er det planen at lancere nye låger og produkter i denne serie.