23948sdkhjf

Fritz Hansen vil samarbejde om markedsføring

Det er svært at klare sig på egen hånd i Kina, og derfor er vejen frem at etablere en fælles markedsføringsplatform, mener direktør Jacob Holm.
Møbelproducenten Fritz Hansen klarer sig godt på eksportmarkederne i Europa og USA, men i Kina har virksomheden meget svært ved at finde fodfæste.

Der er behov for større gennemslagskraft, hvis Fritz Hansens kinesiske omsætning skal løftes væsentligt fra de nuværende 3-5 mio. kr., og direktør Jacob ser en mulighed i at etablere et fælles center, hvor danske designvirksomheder kan vise produkter og idéer frem.

- Det drejer sig om at højne vidensniveauet, ikke om at foretage en aggressiv markedsføring. De skal have en forståelse af dansk design og arkitektur. Det bliver et langt, sejt træk, siger Jacob Holm til Berlingske Tidende.

Fritz Hansen-direktøren ser netop nu en tendens til, at markedet for møbler og boligindretning i den høje ende er ved at vende, ikke mindst i Beijing og Shanghai, hvor virksomheden satser på at opbygge forhandlernet.

Knud Erik Hansen, der er administrerende direktør i Carl Hansen & Søn, kalder Jacob Holms forslag for en god idé. Han påpeger dog, at de danske designvirksomheder har hver sin måde at gøre tingene på, og at det derfor kan blive svært at etablere et samarbejde på tværs af branchen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.097