23948sdkhjf

Bureau: Ikea er årets stærkeste brand

I en måling af flere hundrede brands peger marketingbureauet Mindshare på Ikea som danskernes foretrukne i 2013.
Mindshare har hvert år siden 2002 målt danskernes mærkeloyalitet i analysen ”Mindshare 3D”, og for andet år i træk ender Ikea øverst.

- Ikea har ikke bare højt kvalificeret kendskab hos forbrugerne – mærket formår også at skabe præference og commitment hos en rekordstor andel af forbrugere, skriver Mindshare på sin blog.

Mindshare 3D: Top 10
1. Ikea
2. Elgiganten
3. Netto
4. Kohberg
5. Tivoli
6. Schulstad
7. Stryhn’s
8. Kræftens Bekæmpelse
9. Silvan
10. Rema 1000
Elgiganten og Netto indtager henholdsvis anden- og tredjepladsen. Fælles for dem er, at de tilbyder værdi for pengene og har et omfattende produktsortiment og derfor appellerer til mange, lyder begrundelsen.

Mindshares 3D-analyse måler loyaliteten baseret på forbrugernes holdninger og handlinger i relation til mærket. Analysen, der omfatter flere hundrede brands i 36 forskellige kategorier, struktureres som en ’trappe’ med seks niveauer fra ’Awareness’ til ’Commitment’. Ikea scorer årets højeste ’Commitment’-andel på 33 %.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156