23948sdkhjf

Fremtidens e-handel i livsstilsbranchen

Konference i Aarhus sætter fokus på grænsen mellem online- og offlinesalg i livsstilsbranchen. Lars Lyse Hansen fra Bolia.com er blandt talerne.
Vennerne føles tæt på, fordi de altid er lige ved hånden – på Facebook. Forretningsforbindelser er et klik væk på LinkedIn.

Adskillelsen mellem den virtuelle og fysiske verden forsvinder med stormskridt i disse år, og derfor skal livsstilsbranchen konstant skabe og forbedre sammenhængen mellem købssituationer på nettet og i butikken.

Danske forbrugere køber mode- og livsstilsprodukter på internettet i stor stil. Desværre lægger de ofte ordren i udlandet; blandt andet fordi danske livsstilsvirksomheder ikke udnytter de digitale muligheder, mener detailhandelsekspert Nils Bugge. Han er blandt talerne på Radisson Blu Scandinavia Hotel i Aarhus, når FDIH, Service Platform og Dansk Mode & Textil holder konference den 12. marts.

- Det er utrolig vigtigt, at vi kigger på teknologien under ét og ikke skelner mellem online og offline. Ved at integrere digitale muligheder, kan vi nytænke butikkerne, siger Nils Bugge, som på konferencen blandt andet vil fortælle om kommende betalingsformer. For fremtidens pung er totalt digitaliseret, mens kreditkort snart hører fortiden til:

- Betalingssystemerne kommer til at gøre den helt store forskel, og fremover vil vi meget enkelt kunne betale; for eksempel via genkendelse. Der arbejdes på højtryk i hele verden for at fjerne de sikkerhedsbrister, der findes nu, og det bliver snart løst. Butikkerne skal derfor være klar til at rykke, og det gælder også inden for alle de andre teknologiske muligheder, der vælter frem nu, fortsætter Nils Bugge, som også vil tale om gamification samt 3d-teknologi, som her i 2014 bliver fuldt tilgængeligt efter et patentudløb og derfor giver helt nye muligheder for at tilpasse produkter og inddrage kunderne.

Nils Bugge har i mere end 25 år arbejdet med udvikling inden for detailhandel. I øjeblikket udvikler han sammen med vidensinstitutioner et teknologisk detail-lab, som skal gøre nye teknologier tilgængelige for detailhandlen. Samtidig er han projektleder for retail/etail hos Innovationsnetværket Livsstil – Bolig & Beklædning.

Fremtidens e-handel i livsstilsbranchen
Bedre webbutikker og bedre service giver større adgang til både danske og udenlandske kunder, og derfor er det vigtigt at få godt greb om salgskanalerne. Dette skal konferencen ’Fremtidens e-handel i livsstilsbranchen’ hjælpe med, og scenen er sat til, at danske livsstilsvirksomheder den 12. marts får et kærligt, men bestemt skub ud i cyberspace.

FDIH, Service Platform og Dansk Mode & Textil inviterer til en fokuseret e-handelskonference for livsstilsbranchen, hvor der præsenteres danske og internationale cases om blandt andet øget konverteringsrate, succes med salg til udlandet og e-marketing.

Find programmet på www.fdih.dk
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078