Engelbrechts vokser på det tyske marked
Flere års målrettet investering begynder nu at bære frugt i Tyskland, der er godt på vej til at blive møbelvirksomhedens største marked.
- Vi gjorde det flot i første kvartal sidste år, og for 2014 ligger vi lige nu indeks 160 på det tyske marked. Så det er ganske tilfredsstillende. Vi går efter at fastholde vores store indsats og engagement henover 2014, således at Tyskland til næste år kan gå hen og blive vores største marked, siger han.
Det er primært to produktserier, begge designet af Erik Magnussen, der driver væksten syd for grænsen. Den ene er Engelbrechts bestseller; stabelstol-serien ’Chairik’, mens den anden er den langt nyere lounge-serie ’Plateau’.
- Faktisk har vi pt. mere end 100 stk. ’Plateau’-loungestole i ordre til tyske erhvervskunder. Kunderne er primært virksomheder, der i forbindelse med nybyg eller renovering har brug for et unikt multifunktionelt loungemøbel til receptions- og venteområderne, fortæller Peter Mahler Sørensen.
Til den evangeliske kirke i Stuttgart har Engelbrechts netop leveret 1.000 ’Chairik’-stole til et nyt kombineret pleje- og kirkecenter, mens Handelskammer InnovationsCampus i Hamborg har købt 600 stole. Desuden har kendte koncerner som Allianz og Nestlé lagt ordrer på flere hundrede siddepladser til konference-, opholdelses- og kantineområder.
langsigtet strategi
- Vi kan se tre succesfaktorer i vores arbejde med det tyske marked: Det rette produktsortiment, regional tilstedeværelse samt oplevelsesmarketing, lyder Peter Mahler Sørensens bud på virksomhedens aktuelle succes.
Engelbrechts følger en langsigtet strategi med fokus på samarbejde med indflydelsesrige arkitekter. Siden 2011 har Engelbrechts arrangeret arkitektture fra Tyskland til København, og det har vist sig som en god investering.