23948sdkhjf

Labofa vil generobre erhvervssegmentet

En ny generation af kontorstole, designet i samarbejde med Hans Thyge, skal åbne døren til erhvervsmarkederne i Nordeuropa.
Labofa A/S har i de seneste år opbygget en stærk position i undervisningssektoren. Nu er den danske kontormøbelvirksomhed klar til at indtage erhvervsmarkedet med lanceringen af en ny generation af kontorstole.

- Den stærke position, som vi tidligere har haft på erhvervsmarkedet, ønsker vi at tilbageerobre. Med ”Fox” har vi et stærkt kort på hånden, mener salgs- og marketingchef Benny M. Larsen.

Tre års research og udviklingsarbejde og omkring fire millioner kroner har Labofa investeret i sin nye ”Fox”-stol. Udviklingen er sket i tæt samarbejde med designvirksomheden Hans Thyge & Co.

- Vi forventer os meget af den nye ergonomiske kontorstol, som åbner nye markedsmuligheder for os. Med stolen satser vi ikke alene på det danske marked, men også på flere andre nordeuropæiske markeder, siger Benny M. Larsen.

70.000 unge sidder på en ”Cobra”
Labofa har i de seneste 4-5 år har fokuseret på at udvikle og afsætte stole til undervisningsmiljøer. Først kom ”Cobra”-serien, som i dag bruges af omkring 70.000 elever på gymnasiale og andre undervisningsinstitutioner.

I januar 2013 blev skolemøbel-serien ”Ray” introduceret til europæiske folkeskoler. Ray bygger på et patenteret ergonomisk siddeprincip, og er ligeledes resultatet af et samarbejde med designvirksomheden Hans Thyge & Co.

- Nu har vi godt fat i markedet for hele læringsmiljøet fra folkeskoler til videregående uddannelser, så vi er klar til at bearbejde erhvervsmarkedet for kontorstole til private og offentlige kontorer, siger Benny M. Larsen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094