Ny kommerciel tænketank for design
Pej gruppen samler europæiske eksperter i en ny kommerciel og uafhængig tænketank, der skal tænke fremtidsmuligheder og strategier for livsstilsbrancherne.
Navnet på tænketanken er Fremtids-Tanken – en sammensmeltning af ”fremtid” og ”tænketanken” – og vil arbejde ud fra devisen: “Vi tænker højt!”.
Administrerende direktør i Pej gruppen, Louise Byg Kongsholm fortæller via Pej gruppens hjemmeside, at tidsskriftet Tid & tendenser, som Pej gruppen har udgivet gennem mere end 15 år, bliver talerøret for tænketankens arbejde. Hertil kommer rapporter og bøger samt en årlig konference med fokus på fremtidens strategiske muligheder.
- Der er mange grunde til, at vi sætter dette skib i søen. Mange bankøkonomer udtaler sig om livsstilsbranchernes udvikling, forbrugsudviklingen og de kreative industriers og detailhandlens fremtid. For det meste tager de fejl. De kender ikke brancherne indefra og ved for lidt om, hvordan forbrugerne tænker, siger Louise Byg Kongsholm.
- En anden grund er, at vi har observeret, at langt de fleste virksomheder i livsstilsbrancherne gerne vil videre efter krisen. Nogle vil gerne repositionere sig, nogle flytte sig lidt og andre forny sig radikalt. Men det kniber med baggrundsviden, angrebsvinkler på fremtiden og mulige strategier, fortsætter Pej gruppens direktør.
Daglig projektleder af Fremtids-tanken bliver Susanne Juhl, der har 16 års marketing- og forretningsudviklingserfaring fra dansk detailhandel, senest som marketingchef hos Dagrofa/Kiwi.
Læs mere om tænketanken på Pej gruppens hjemmeside