23948sdkhjf

Det handler ikke kun om prisen

Markedet er blevet mindre, og derfor er mødet med kunden langt vigtigere end tidligere, mener Ikea Danmarks marketingchef, Lena Gaarde.
Før i tiden handlede markedsføring i vid udstrækning om at gøre opmærksom på sig selv og råbe højt. Men i takt med, at det samlede marked er blevet mindre, skal markedsføring tænkes mere holistisk. Kundeservice blevet en naturlig del af markedsføring, siger Ikea Danmarks marketingchef, Lena Gaarde, i et interview med dagbladet Børsen:

- Værdi for pengene handler ikke kun om prislappen. Vi har rigtig meget fokus på, at hvis vi skal sikre vores brand fremadrettet, skal vores kunder have samme oplevelse og samme service, som hvis de valgte et andet brand, siger hun til Børsen.

Det er Per Østergaard Jacobsen, ekstern lektor og videnskabelig medarbejder på CBS, enig i. Han peger på, at der for virksomheder er en positiv økonomisk effekt forbundet med at gøre mere ud af kundeservice. Sammenlignet med virksomheder i udlandet er der dog generelt ”plads til forbedring” herhjemme, mener Per Østergaard Jacobsen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062