It-satsning skal løfte BoConcept til nye højder
BoConcept skal om et par år stå med en it-platform, der tilbyder både kunder og butikker noget helt særligt.
Det nye system skal blandt andet holde styr på 500.000 varer på 40 forskellige sprog og håndtere website, webshop, e-learning og tegneprogrammer.
Boconcepts it- and business process director Joan Bjørnholdt er netop nu i gang med butikkerne, og herefter skal processerne optimeres i hele værdikæden. I fremtiden får virksomheden blandt andet mulighed for at reagere omgående, hvis fx salget udvikler sig negativt på et marked – hvad enten det er i Danmark eller på den anden side af jordkloden.
- Det kan tage op til flere dage at komme ud i fronten, fordi vi har så store datamængder og så mange lande. Her er man nødt til at kunne arbejde online – ’on the fly’. Men det kan jeg ikke i dag. Så det er en af de ting, jeg er ved at lave om, siger Joan Bjørnholdt til Børsen.
Kim Guldager, der er salgs- og teknikchef i Microsoft, fortæller til Børsen, at Boconcept hører til blandt de meget komplekse kunder på AX 2012-platformen. Virksomheden har selv bygget flere løsninger ind i systemet og kan nu fx give kunden præcise leveringstider på varerne, selvom de skal sendes fra flere forskellige lagre rundt om i verden.