23948sdkhjf

Dansk indretningsstylist på Stockholm-messen

Lene Ostenfeldt er en blandt fire kreatører, der har fået til opgave at indrette trendområdet på Stockholm Furniture & Light Fair til februar.
Stockholm Furniture & Light Fair, der åbner den 3. februar, har inviteret fire kreatører til at indrette området ”Trendutställning 2015/16”.

Blandt de fire er danske Lene Ostenfeldt, som skal bidrage med en hyggelig og luksuøs hotellobby. Specialudstillingen sætter fokus på forholdet mellem hjemmet og det offentlige miljø og består af fire rum; hotellobbyen, firmakantinen, hjemmekontoret og soveværelset.

- Den traditionelle grænse mellem hjem og offentligt miljø viskes mere og mere ud. I vores trendudstilling vil vi give inspiration og tips og vise, hvordan dette kan se ud, fortæller Cecilia Nyberg, projektchef for Stockholm Furniture & Light Fair.

Hjemme er bedst – også når vi er på rejse
Lene Ostenfeldt arbejder som interiørstylist, designer, konceptudvikler, art director og trendvejleder for brands, virksomheder og screenplays. Hun er fast tilknyttet dagbladet Børsen, hvor hun skriver om design og tendenser inden for boligindretning og er desuden forfatter til en række livsstilsbøger.

- Jeg arbejder på en trendudstilling, der løfter vores skandinaviske rødder til et nyt, internationalt niveau. ”Luxury & grandeur – a warm and comfy feeling”, siger hun og uddyber:

- Det bedste sted er at være er derhjemme. Også når vi er på rejse, enten på ferie eller arbejde, er det vigtigt at have en base, der er rar at være i. Derfor er min hotellobby indgangen og starten til et afslappet ophold i fremmede omgivelser, der skal minde om derhjemme, hvor man kan slappe af, vente, læse, arbejde, nyde en drink eller en kop kaffe, fordybe sig alene eller sammen med andre – og frem for alt møde nye mennesker, der er virkelige, og ikke et kunstigt, virtuelt bekendtskab fra de sociale medier.

Det psykiske aspekt vinder ind
Efter en del år fokus på iscenesættelse og selviscenesættelse mærker Lene Ostenfeldt en tendens til at søge indad og være bevidst tilstede i relationerne.

- Derfor har boligen stor betydning. Det er ikke nok, at den ser godt ud – den skal føles rar, hjemlig og velkommen. Jeg tror, vi i de kommende år kommer til at se mere på det psykiske aspekt, når vi indretter offentligt. Min hotellobby skal gerne signalere, at her behøver du ikke præstere – vi tager hånd om dig, mens du er hos os, forklarer Lene Ostenfeldt.

Udover Lene Ostenfeldt skal formgiver Johanna Asshoff og trendekspert Stefan Nilsson, begge Sverige, samt den norske farveekspert Dagny Thurmann-Hoelseth bidrage til udstillingen, der placeres i messens C-hal.

Se mere om messen

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094