23948sdkhjf

Kommende møbelfolk skal spotte trends i Stockholm

En delegation fra Erhvervsakademi Aarhus’ nye møbellinje rejser til møbelmessen i Stockholm for at se på nyheder og møde danske udstillere.
Dette års udgave af Stockholm Furniture & Light Fair får besøg af 29 markedsføringsøkonomstuderende med speciale i international business & design management fra Erhvervsakademi Aarhus. De studerende er første årgang på en ny, brancherettet uddannelse med fokus på salg i møbel- og interiørbranchen.

På messen skal de studerende møde danske udstillere, udarbejde trendanalyser og lære, hvordan man arrangerer messedeltagelse. Det fortæller adjunkt og uddannelseskoordinator Peter Trasbjerg.

- I Stockholm skal de studerende bruge det, de har lært på 1. semester om trendspotting. Her får de til opgave at udarbejde et nyhedsbrev og skal med video, fotos og tekst beskrive nyeste trends og tendenser inden for områder som kontormøbler, belysning, gulve og tekstiler.

Til Milano for at analysere købekraft
Til april venter endnu en studietur, når holdet rejser til møbelmesse i Milano for at indsamle data og udarbejde markedsanalyser for danske udstillere.

- Vi har kontakt med forskellige firmaer, der gerne vil have hjælp til at lave spørgeskemaer og analysere købekraft inden for bestemte produktkategorier. Det skal lære de studerende at arbejde vidensbaseret og analytisk, siger Peter Trasbjerg.

Han håber, at de studerendes hjælp vil komme de danske virksomheder til gavn:

- Vores mission er at gøre en forskel for den danske møbelbranche ved at uddanne de kløgtigste kandidater til marketing- og salgsrelaterede opgaver. Derfor er det vigtigt, at de studerende selv kommer ud i felten, prøver teorien af i praksis og opbygger knowhow.

De studerende betaler selv for deres studieture og har til formålet sparet 10.000 kr. op til flybillet, kost og logi.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.065