23948sdkhjf

Digitalisering haster i livsstilsbrancherne

Digitalisering kan betyde både liv og død for små og mellemstore virksomheder, lyder budskabet på konference med fokus på, hvordan bl.a. møbelbranchen ruster sig til digitalisering.
Databaseret forretningsudvikling kan blive den næste vækstbølge. Men for nogle virksomheder vil det føles som en tsunami, der river fundamentet væk under dem.

Digitalisering kan betyde både liv og død for små og mellemstore virksomheder, for det er ekstremt svært at overskue, hvad man skal satse på.

Konferencen ”Digital Innovation i livstilsbranchen” sætter spot på, hvordan livsstilsbranchen kan optimere og udvikle deres forretninger ved at udnytte data, digitale platforme og systemer og ikke mindst det stadigt voksende Internet of Things. En bred og stærk vifte af talere vil udpege muligheder, som Internettet byder på, og med eksempler vise, hvordan en digitalisering af virksomheden kan skabe effektive processer og bedre service for kunderne.

- Livsstilsbranchens kunder er både nationalt og internationalt meget tidlige til at tage nye tendenser til sig. Derfor skal virksomhederne også være skarpe for at holde trit med den internationale konkurrence, siger Betina Simonsen, direktør for Innovationsnetværket Livsstil – Bolig & Beklædning og medlem af styregruppen på Service Platform, der er medarrangør af konferencen.

Internationale konkurrenter lokker kunder til sig
Eksperter vil på konferencen synliggøre, hvad man kan få ud af de mange købsdata, som opsamles i fysiske og virtuelle møbel- og tøjbutikker.

De vil give eksempler på, hvordan internettet bedst udnyttes til at bære brandkommunikation og salgsflow igennem hele virksomheden og alle kanaler, helt ud til kunden. Desuden vil en række livsstilsvirksomheder dele åbent ud af erfaringer og viden fra deres digitalisering.

- Selv om det kan virke uklart, hvad man får ud af at investere i digitalisering, så ved vi, at det er et ekstremt vigtigt felt, som bevæger sig meget hurtigt. Handel på forskellige platforme sætter en ny, international dagsorden, og hvis danske virksomheder ikke er med, så løber udlandet med kunderne. Så barsk og enkelt er det, fastslår Betina Simonsen.

Konferencen ”Digital innovation i livsstilsbranchen” afholdes den 10. marts 2015 kl. 9.00 – 17.00 på Hermans, Tivoli Friheden i Aarhus.

Find programmet her: http://www.fdih.dk/events/konferencer/20...
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063