Nobia udvider og udvider
Nobia øger tempoet i etableringen af nye butikker i Storbritannien og Frankrig, samtidig med at man etablerer Hygena-butikker på det spanske marked.
Magnet, der siden 2001 har været en del af Nobia, er med sine 193 køkkenbutikker et af de ledende køkkenforetagender i Storbritannien og har siden 2001 gennemgået store forandringer. Blandt andet er både butikskoncept og salgskoncept væsentligt forbedret. Nobia har derfor besluttet at udvide yderligere på det engelske marked. Målet er at etablere 100 nye butikker, hvoraf 30 butikker skal stå klar i løbet af 2007.
Hygena, der siden 2006 har været en del af Nobia, indtager med 140 butikker i Frankrig en ledende position i økonomi- og mellemsegmentet i Frankrig. Nobia vil nu udvide køkken-foretagendet med centralt placerede butikker i franske storbyer. Det drejer sig om 50–75 butikker.
Hygena-konceptet, der er en stor succes i Frankrig, skal endvidere etableres i Spanien. Nobia starter i det små med fire butikker i Barcelona-området for derefter at overtage landet region for region.
- Vi har stor forventninger til det spanske marked og Hygena-konceptet på samme marked. Det første år vil vi bruge til at lære mere om det spanske marked og til at skaffe os en organisatorisk platform, siger koncernchef Fredrik Cappelen i Nobia.