Bull’s Eye til R.O.O.M
Dagbladet Børsen har tildelt møbelkonceptet og -butikken R.O.O.M prisen Bull’s Eye for sin usædvanlige annoncestil i Børsen Pleasure. Partner og Managing Director i R.O.O.M er glad for prisen, der blot er med til at understrege R.O.O.M’s position som møbelbranchens mønsterbryder.
Det er en sort/hvis tegning af en komfortabel lænestol, der har vakt juryens interesse, og den begrunder da også sit valg således:
Frækt og vovet – annoncen virker i sin sort/hvide luftighed som en kontrast til det flotte Pleasure-magasin. Det er en annonce, hvor læserens forestillingsevne får lov at gøre en del af arbejdet, anført af en overskrift, som på forunderlig måde rækker langt ud i fremtiden. Man spørger uvilkårligt, hvad de har gang i og får lyst til at se hele boligbutikken.
Klas Litzén siger til dagbladet Børsen om prisen:
- Vi tænker langsigtet og vil gerne være mønster-brydere, så vi har en klar profil som det sted, hvor man vælger møbler, man holder af og som skal holde i mange år. R.O.O.M. distancerer sig fra lavprisbølgen.
R.O.O.M., der har til huse i det tidligere Daells varehus i København, mærker en stor vækst. Sortimentet er eksklusivt og befinder sig i det øvre segment. Stockholm fik sin R.O.O.M. i 1992, Oslo fulgte efter i 1997, og som sidste skud på stammen slog butikken i Krystalgade, København dørene op i 2003.
Kilde: Dagbladet Børsen