Fritz Hansen med overskud og nyt butikskoncept
Et nyt rekordregnskab fra Fritz Hansen får virksomheden til at satse yderligere. Det sker med lanceringen af et nyt internationalt butikskoncept.
Målet er en omsætning tæt på 1 mia. kr. og en driftsindtjening på 15% i løbet af de næste 3 år. Et nyt internationalt butikskoncept skal være midlet, der fører til målet.
I løbet af de næste 12 måneder vil møbelproducenten etablere 150 shops-in-shops udelukkende med møbler fra Fritz Hansen hos selvstændige møbelforhandlere verden over. Butikkerne-i-butikken skal profilere brandet Republic of Fritz Hansen. Men visonen hos Fritz Hansen rækker længere end de 150 shops-in-shops.
- Den nye, treårige strategi baserer sig udelukkende på vækst ved egen kraft. Det er endnu ikke lykkedes at finde en dansk eller udenlandsk møbelproducent, som design- og imagemæssigt passer ind i Fritz Hansen og har en ejer, vi kan overtale til at sælge. Men det er stadig min drøm at samle alle de store skandinaviske designmestre som for eksempel Arne Jacobsen, Poul Kjærholm, Alvar Alto og Hans J. Wegner i én og samme koncern, siger Jacob Holm til dagbladet Børsen.
Fritz Hansen har netop afsluttet en treårig strategiperiode med manér: en omsætning på 607 mio. kr. og et driftsoverskud på 92 mio. kr. for regnsskabsåret 2006/2007. Det betyder, at koncernen har øget sin omsætning med 72% og driftresultatet med 229% i løbet af de sidste tre år.
Kilde: Dagbladet Børsen