23948sdkhjf

Poggenpohl udvider med egne butikker

Nobia har besluttet at øge etableringen af egne Poggenpohl-butikker. I løbet af de kommende fire år skal 40-60 butikker etableres i Europa og USA.
I løbet af de sidste tre år har Poggenpohl udvidet sit sortiment samt udviklet sit butikskoncept. Det seneste samarbejde med Porsche Design samt lanceringen af det nye køkken er blevet vel modtaget. Samtidig er antallet af egne butikker øget, og Nobia har i øjeblikket 27 Poggenpohl-butikker. Derudover samarbejder koncenen med i alt 450 forhandlere.

- Med det nye koncept er Poggenpohl klar til vækst. Tiden er inde til at øge salget, og det skal ske gennem egne butikker, siger adm. direktør Fredrik Cappelen fra Nobia.

Køkkenmarkedet i Europa er blevet langt mere homogent, hvilket øger mulighederne for at ensarte produktionen og dermed skabe en mere effektiv råvareforsyning samt at skære ned på produktionsomkostningerne.

Nobia flytter sit fokus på det tyske marked og satser nu på butikskæder og det igangværende samarbejde med DeMandemakers Groep, DMG, under navnet Culinoma, der på kort tid har indtaget en ledende position på markedet for køkkendetailhandel i Tyskland med en omsætning på 180 mio. euro om året.

Kilde: Nobia

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078