23948sdkhjf

Den nye køkkengigant

På få år er det lykkedes for møbelgiganten Ikea at blive en af de førende på køkken-markedet. Salget af køkkenelementer herhjemme er øget fra 10 til 17% af markedsandelen.
Møbelgiganten Ikea har efterhånden slået sit navn fast som køkkenekspert. På få år er salget af Ikeas køkkenelementer steget fra 10% af markedsandelen herhjemme til 17%. Det skyldes blandt andet, at koncernen har kigget efter og oversat de store tendenser fra køkkenfirmaer, som Poggenpohl og Bulthaup, til mere prisvenlige køkken-ideer.

Blandt Ikeas køkkenidéer finder man en lampe med indbygget emhætte, en køleskuffe, bordplader af stål og bærbare induktionskogeplader. Men også selve designet er blevet mere strømlinet og nytænkende.

Tallene fra IFKA - Institut for Konjunktur-Analyse viser, at danskerne er vilde med saml-selv-køkkener fra Ikea. På få år er markedsandelen steget med 7%, og i løbet af 2008 vil godt 250.000 danske hjem have et Ikea-køkken.

- Succesen handler ikke blot om lav pris, men også om at udvikle nye design og forbedre funktion og kvalitet, fortæller Lene Gaard, Ikeas køkkenspecialist og koordinator for nye idéer og produkter.

Under overskriften "Køkkenet flytter hjemmefra" vises de nye idéer, elementer og tilbehør rundt om i landets fire Ikea-varehuse i denne måned.

Kilde: Berlingske Business

Læs mere om: Ikea
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094