Fritz Hansen vokser i Asien
Den danske møbelproducent har øget salget til Asien med mere end en fjerdedel i 2014 og skruer nu op for antallet af butikker.
Virksomheden planlægger derfor at supplere de nuværende 15 'mono stores' med yderligere 5-10 af slagsen. Det fortæller finansdirektør Lars Torp Madsen til dagbladet Børsen.
- En af vores udfordringer er, at vi ved vores forhandlere måske kun er inde med nogle få produkter, og så er det svært at komme ud på fjerne markeder og vise hele paletten af, hvad vi kan. Det får vi mulighed for med de nye butikker, siger han.
I 2014 har Fritz Hansen øget salget til Asien med 27 procent, og også andre markeder markerer sig positivt; herunder Storbritannien med 26 procent og Tyskland med 11 procent. Tab på valuta betyder imidlertid, at virksomheden må nøjes med en beskeden vækst på 3 procent i den samlede omsætning.
I 2015 forventer Lars Torp Madsen en vækst i omsætningen på 10 procent.