Britiske forbrugere vilde med FSC-mærket
FSC-mærket sidder bedre fast i hukommelsen hos de britiske forbrugere - især blandt de unge under 25 har mærket bidt sig fast.
Heldigvis er det ikke kun kendskabet til mærket, der er vokset - også lysten til at købe bæredygtige produkter er røget i vejret.
Antallet af forbrugere, der giver udtryk for, at de har købt FSC-certificerede produkter er steget fra 12% til 17%, og det er især inden for produktområderne bygningstømmer, hygienepapir og almindeligt papir, at de britiske forbrugere er begyndt at handle mere bæredygtigt.
Undersøgelsen viser endvidere, at de britiske forbrugere har en god forståelse for FSC og for, hvad det står for. De fleste forbinder mærket med
fornuftig skovdrift, bæredygtighed og miljøvenlighed.
Kendskabsmålingen, der er foretaget af GfK NOP for FSC UK, er baseret på interviews med 992 personer i aldersgruppen 16+ fra den 24.-29. januar 2008.
Kilde: FSC Danmark