23948sdkhjf

Dolle tilbage på vækstsporet

Den nordvestjyske producent af lofttrapper har øget omsætningen med over 20 procent og har netop landet en aftale med byggemarkedsgiganten The Home Depot i USA.
Med en nettoomsætning på 270,5 mio. kr. – godt 47 mio. kr. mere end året før – blev 2014 et markant vækstår for Dolle A/S.

Indtjeningen er dog ikke steget i samme takt, og det er der, ifølge administrerende direktør Francois Grimal, flere grunde til. Dels har der været omkostninger i forbindelse med indlemmelsen af datterselskabet Dolle Nordic, og samtidig er regnskabet præget af investeringen i det nye ”Click-fix”-system, der er den hidtil største produktlancering i virksomhedens historie.

Ikke desto mindre er der god grund til optimisme. Dolle har i løbet af 2014 formået at øge eksporten til Frankrig betydeligt, og samtidig er det lykkedes at lande en ny, stor kunde på det tyske marked.

Hertil kommer en ny markant aftale på det nordamerikanske marked, hvor Dolle fra juni måned vil være at finde i 100 butikker hos USA’s største byggemarkedskæde The Home Depot. Alt i alt skaber det forventning om yderligere fremgang på top- og bundlinje i 2015

Dolle har siden 2011 investeret omkring 45 mio. kr. i produktionen, og gevinsten af denne investering er begyndt at vise sig – omend langsommere end forventet.

- Det er noget, vi skal fokusere på i 2015. Eksempelvis budgetterer vi med at producere og sælge tre gange så mange Click-Fix-loftstrapper, som vi gør i øjeblikket, og den mulighed skal helt klart udnyttes, siger Francois Grimal.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.073