Holmris jagter milliarden
Omsætning og indtjening er øget kraftigt i 2014, og en ny strategiplan understreger, at væksten langt fra er slut.
- Resultatet er tilfredsstillende. I særdeleshed når man tager i betragtning, at vi har brugt mange penge på sammenlægning og fortsat investering i vækst, udtaler direktør Henrik Holmris.
Han henviser blandt andet til virksomhedens køb af Labofa i efteråret 2014 og fusionen med Flexform, der blev en realitet i december 2013.
- Vores målsætning er at være den førende udbyder af indretningsløsninger til det professionelle marked i Danmark og vi er helt sikkert godt på vej. Vores datterselskab, Holmris+Flexform, har i 2014 virkelig vist deres værd, fortsætter Henrik Holmris.
Eksport og opkøb skal fordoble omsætningen
Holmris-koncernen har nu taget hul på en ny vækst- og strategiplan, som frem mod 2018 skal øge omsætningen til en milliard.
- Hovedparten af væksten forventes at komme fra eksportmarkederne, og vi vil også fremadrettet være i markedet for opkøb af virksomheder, som passer ind i vores strategi, siger Henrik Holmris.
2014 var et godt eksportår for Holmris, og direktøren forventer allerede i 2015 at høste frugterne af de foretagne investeringer.
- USA er et eksempel på en investering vi har foretaget, hvor de lokale resultater nu selv kan bære den videre vækst, hvilket er meget tilfredsstillende, siger han.
Holmris Group står bag de tre brands Holmris, Labofa og Spaces by Holmris.
Salget af koncernens produkter foregår gennem salgsselskabet Holmris + Flexform i Danmark, og gennem salgsselskabet Holmris US på det nordamerikanske marked, samt salg gennem forhandlere i Danmark og øvrige markeder.
Holmris Group beskæftiger cirka 200 medarbejdere.
Salget af koncernens produkter foregår gennem salgsselskabet Holmris + Flexform i Danmark, og gennem salgsselskabet Holmris US på det nordamerikanske marked, samt salg gennem forhandlere i Danmark og øvrige markeder.
Holmris Group beskæftiger cirka 200 medarbejdere.