Voksende køkkenmarked med prisbevidste forbrugere
Hos Vordingborg Køkkenet mærker man generelt et voksende marked, dog med nogle langt mere påpasselige forbrugere end før krisen. Konkurrencedygtighed vægtes højere end bundlinjen.
Danskerne er investeringslystne og køkkenglade men også mere påpasselige med pengene end før krisen, hvilket betyder at koncepter som Vordingborg Køkkenets har det godt, fortæller Hjalmer Hansen, adm. direktør hos Vordingborg Køkkenet til Ritzau Finans. Det oplyser Finans.dk.
Virksomheden har arbejdet hårdt for at øge konkurrencedygtigheden og har blandt andet skruet en del på priserne, hvilket man gør igen her til efteråret.
- Men man kan sige, at vi har været heldige, fordi vi er konkurrencedygtige på grund af den måde, vi er skruet sammen på. Vi kunne måske godt få en højere bundlinje, men vi ønsker hellere at putte pengene i konkurrencekraften, siger Hjalmer Hansen.
Konkurrencedygtigheden er ikke blot kommet på baggrund af lave priser - en outsourcing af virksomhedens produktion for nogle år siden bidrager også væsentligt til fremgangen.