Fritz Hansen bliver mere global
Møbelproducenten henter nu en fjerdedel af sin omsætning uden for Europa, og udviklingen fortsætter.
- Vi vokser ret meget i USA, mens vi har haft en ganske eksplosiv vækst i lande som Singapore, Australien og Sydkorea, fortæller salgs- og marketingdirektør, Sofie Lindahl-Jessen, til avisen.
Udviklingen er dog ikke et udtryk for, at Fritz Hansen er stagneret i Europa. Særligt på det tyske marked ser virksomheden masser af muligheder, og ifølge Sofie Lindahl-Jessen er der også vækst i Norden. Så det handler snarere om, at der skabt en større interesse for Republic of Fritz Hansen-brandet i andre dele af verden:
- Vi følger efterspørgslen, og den forbruger, der efterspørger vores design, findes over hele verden, siger Sofie Lindahl-Jessen til Berlingske og fremhæver, at virksomheden de sidste år har haft succes med en produktstrategi, der både satser på nyt design og på relancering af gamle klassikere.
Fritz Hansen A/S omsatte i 2014 for 480 millioner kroner, og realiserede et resultat på knap 58 millioner kroner før skat.