23948sdkhjf

Fritz Hansen bliver mere global

Møbelproducenten henter nu en fjerdedel af sin omsætning uden for Europa, og udviklingen fortsætter.
For seks år siden stod de europæiske markeder for 85 procent af Fritz Hansens samlede salg. I dag udgør den europæiske andel af omsætningen 75 procent. Det skriver Berlingske.

- Vi vokser ret meget i USA, mens vi har haft en ganske eksplosiv vækst i lande som Singapore, Australien og Sydkorea, fortæller salgs- og marketingdirektør, Sofie Lindahl-Jessen, til avisen.

Udviklingen er dog ikke et udtryk for, at Fritz Hansen er stagneret i Europa. Særligt på det tyske marked ser virksomheden masser af muligheder, og ifølge Sofie Lindahl-Jessen er der også vækst i Norden. Så det handler snarere om, at der skabt en større interesse for Republic of Fritz Hansen-brandet i andre dele af verden:

- Vi følger efterspørgslen, og den forbruger, der efterspørger vores design, findes over hele verden, siger Sofie Lindahl-Jessen til Berlingske og fremhæver, at virksomheden de sidste år har haft succes med en produktstrategi, der både satser på nyt design og på relancering af gamle klassikere.

Fritz Hansen A/S omsatte i 2014 for 480 millioner kroner, og realiserede et resultat på knap 58 millioner kroner før skat.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078