23948sdkhjf

Bahne styrker sig på designbrands

Krisen sendte butikskæden Bahne i en ny retning. En målrettet satsning på designbrands og modetøj har skærpet virksomheden.
Forretningskæden Bahne fejrer i år 50 års jubilæum – og der er virkelig noget at fejre. Fra at være en kriseramt udefinerbar størrelse er kæden nu transformeret til at stå knivskarpt som en designbutik. Det skriver Berlingske Business.

Selv om krisen har været hård ved forretningskæden og familien bag, brødrene Jacob og Troels Bahne og Jacob Bahnes hustru, Helle Bahne, så har det også åbnet døren til det, de egentligt gerne ville; nemlig at skabe et koncept med en langt skarpere designprofil.

Udgangspunktet for det har været et samarbejde med Hay og Norman Copenhagen. Der betød, at stegepander og køkkenudstyr måtte vige pladsen for designervarer.

- De seneste fem-seks år har vi haft nogle voldsomme ændringer i vores omsætning. Isenkramvarer er gået ned til fordel for designbrands og egne varer, siger Jacob Bahne, der vurderer, at man nok har smidt en omsætning i omegnen af 60-70 millioner kroner på den satsning.

Det er dog det værd. Tilbage i 2007/2008 stod der 339.000 funklende røde kroner på bundlinjen – i dag står der et positivt tal på otte millioner kroner. I regnskabsåret 2013/2014 omsatte Bahne for 330 mio. kr.

Fremtidig omsætningesvækst skal hentes i de eksisterende 19 forretninger, de tre nye forretninger på Frederiksberg, i Odense og i Holbæk og en investering i onlinehandel.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062