Hansen Kitchen åbner interiør-webshop
High-end interiør af massivt træ, som holder livet ud. Webbutiken Fagerstok følger samme filosofi som køkkenerne.
Og stilen er, lige som køkkenerne, high-end produkter i massivt træ, og serien er designet af Jakob Agger, som i mange år har været ansat ved Kunsthal Charlottenborg.
Det er alle årene som køkkenproducent, der har inspireret Hansen Kitchen til at gå ind i boliginteriør.
- Det sker helt naturligt, når man sætter køkkener op. Så tænker man, om der ikke også skulle være noget pænt at sætte i det køkken , siger Charlotte Mannstaedt til Wood Supply.
Idéen er også at skabe mersalg til de kunder, som i forvejen har købt et køkken. For hvad skulle de ellers købe af køkkenproducenten?
- Vi ønsker kun at sælge et køkken til en kunde én gang. De kommer forhåbentlig aldrig tilbage og køber et nyt køkken. Det ville jo være en falliterklæring.
Filosofien er, at køkkenet skal holde livet ud. Det samme skal de rent danskproducerede interiørprodukter. Fagerstok henvender sig derfor til et segment, der vil købe meget høj kvalitet, fordi de kun vil købe én gang og aldrig smide væk. Charlotte Mannstaedt tror, at det kun vil være et voksende segment fremover.
- Det er som om, der er en bevægelse mod køb-og-smid-væk kulturen, og jeg tror, vi alle sammen bliver presset til at forlade det over de kommende år på grund af den globale udvikling Nødvendigheden presser os derhen, fordi vi kun kan bruge de resurser, der er, siger hun.
Et særlig stort marked er det ikke endnu, og Charlotte Mannsteadt er i opstarten forsigtig optimist. I 2016 skal webbutikken omsætte for en halv million. Det håber hun, bliver fordoblet i det følgende år, og om cirka tre år skal Fagerstok udgøre cirka 25 procent af Hansen Kitchens samlede omsætning, som er et encifret millionbeløb.
- Så det er ikke et kæmpe marked, men måske er det stort nok til os. Vi får en bredere kontakt med publikum, og de mindre objekter kan vise vej hen til køkkenerne, så det kan have en vis afsmitningsstrategi, nævner hun.