23948sdkhjf

Svane Køkkenet vil genopfinde åbent hus

"4 Days of Design", hedder fremstødet, som starter i morgen. Det skal især lancere en helt ny køkkenserie fra Svane.
Før havde køkkenbutikkerne næsten kunderne for sig selv om søndagen og konkurrerede næsten kun med ejendomsmæglere, bilforhandlere og havecentre.

Det har ændret sig drastisk med lukkelovens lempelse for få år siden, og det har fået en kæde som Svane Køkkenet til at tænke nyt, fortæller Torben Nielsen, som er kædechef, til Wood Supply.

I stedet for køkkenbranchens traditionelle åbent hus-søndage, lancerer Svane Køkkenet nu fremstødet ”4 Days of Design”, som starter i morgen i alle landets Svane-butikker og varer i fire dage.

Navnet er kun et enkelt tal fra at hedde det samme som møbel- og interiørbranchens kampagne ”3 Days of Design”, som årligt foregår i København, og det er også der, inspirationen er hentet.

- Den største udfordring for detailbranchen er, at trække kunder ind. Det nemmeste er at give store rabatter, men det vil vi ikke. Vi vil give kunderne en oplevelse, og vi har noget at have det i med vores helt nye kollektion, siger Torben Nielsen.

Det er netop Svane Køkkenets nye køkkenkollektion MS12, som er i centrum under 4 Days Of Design. Det er produceret på TMK's egen fabrik i Holstebro, og med brug af en lys træsort som ask markerer MS12 især, at trækøkkenet er tilbage som køkkenmode.

Derudover satser Svane Køkkenet på nyskabende løsninger med MS12 og præsenterer blandt andet en nyudviklet køkkenø med hæve- og sænkefunktion - en idé som Sønderborg Køkkenet for nylig lancerede efter samarbejde med aktuatorproducenten Linak, der især har leveret sin teknologi til kontormøbelbranchen.

- Men der er stor forskel på Sønderborg Køkkenets Linak-system og det system, vi nu lancerer. Vores system kan hæve og sænke køkkenøen betydeligt mere, siger Torben Nielsen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.089