23948sdkhjf

Unge Rawwood fik pop-up succes

Det nystartede Herlev-snedkeri fik eget butiksvindue i Indre By for en weekend og solgte tilfredsstillende.
Som nyopstartet i 2015 er det endnu langt fra realistisk, at Rawwood Copenhagen kunne have sit eget showroom.

Derfor har det unge håndværkssnedkeri i Herlev, som sværger til rustikke egetræsborde, i forrige weekend eksperimenteret med en pop up-shop i Teglgårdsstræde 7 i Københavns indre by, og ifølge Aske Eriksen blev det en succes, som snedkeriet vil vende tilbage til.

Rawwood Copenhagen undersøgte markedet for pop up-lokaler og fandt netop prisen i Teglgårdsstræde ”bestemt utroligt fair”.

- Det var for at invitere kunder ind, som ville se produkterne og for at få salg i en periode, hvor der ikke er mange messer. Det gik superfint, og vi ramte omkring, hvor vi havde forventet, siger han til Wood Supply.

For Rawwood lykkedes det ikke bare at skabe salg til inviterede forbindelser, som snedkeriet har mødt på messer. Det lykkedes også at sælge et helt bord med tilhørende bænk og to sofaborde til et par, der er bosiddende i kvarteret og som tilfældigvis fik øje på butikken.

Sværger til flådeeg
Rawwood Copenhagens plankeborde skulle egentlig have været skibe. Rawwood sværger til den såkaldte flådeeg, som statsmagten lod plante i 1807 efter at briterne havde taget den danske flåde efter bombardementet mod København.

Flådegen er vokset langsomt og naturligt og uden pesticider og gødning. Årringene er tættere end i meget af det egetræ, som findes på markedet.

- Det giver træet et superfedt udtryk og en superfed historie, siger Aske Eriksen.

- Vi gør meget ud af bordene og sliber dem efter vores farfars metode. Han var møbelsnedker. Vi bruger en rigtig god olie, som lukker årene og gør dem robuste.[/


Pop-up butikken i Teglgårdsstræde er ikke et forladt butikslokale, som venter på sin næste lejer. Lokalet blev netop købt af indehaver Finn Lund med det formål, at butikslokalet skal rumme det ene pop-up koncept efter hinanden.

Butikslokalet har før huset en møbelevent, og det er tanken, at møbeldesign fremover skal indgå i et fletværk af skiftende events, som foruden møbler kan være kunstudstillinger, modetøj eller gastronomi. For blot at plukke ud.

En fast lejeindtægt interesserer slet ikke Finn Lund.

- Og jeg vil meget hellere leje det ud i syv dage end 14 dage, siger han om konceptet, hvor den ene event skal afløse den anden.

Inspirationen kommer fra London, hvor der findes mange lokaler, der er helt bevidst dedikeret til pop up-konceptet og hvor spændende nye virksomheder kan vise sig frem.

Foreløbig vælger han derfor at holde lejeprisen på et niveau, som han selv mener, ligger betydeligt under vanlig markedspris.

- Man kan sige, at det er ren filantropi, for jeg tjener ingen penge på det. Jeg synes, det er spændende at hjælpe interessante virksomheder, og så kan man se det som en opbygning af et koncept og skabelsen af et navn, der kan udvikle sig til noget større.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063