Eilersen har succes med billigere sideprojekt
Juul-kollektionen er kommet godt fra start og har fordoblet omsætningen fra et millionudgangspunkt.
Det liv lever Juul-kollektionen stadig. Det er blevet en succes, som i de sidste to år har fordoblet omsætningen fra et millionudgangspunkt og til en dobbelt så stor omsætning, fortæller Andreas Madsen, som er salgsansvarlig for Juul i Norden.
Af forretningshensyn ønsker han ikke at sætte præcise tal på salgskurven.
Med Juul har Eilersen set et hul i den traditionelle sofaproducents eget marked.
- Eilersen-sofaer er store og voluminøse, mens Juul-sofaer er mere skandinaviske og mindre i udtrykket. Det er mindre møbler, som kræver en mindre mængde materialer, og alene det gør Juul 15-20 procent billigere, nævner han.
- Så rent økonomisk rammer man et bredere publikum. Det er ikke målet med serien, men det er den mulighed, vi har.
Målet har derimod være at dække butikker, som er interesseret i Eilersen, men som ligger i områder, hvor der i forvejen er Eilersen-forhandlere. Groft sagt henvender Eilersen sig til high end-segmentet af butikker, mens Juul vil henvende sig til et lidt billigere segment. I øjeblikket er der cirka 40 forhandlere i Skandinavien. Deraf 10 i Danmark.
- Stadig klart over midten, men uden at være øverste high class.
Man er startet i tre nordiske lande: Danmark, Norge og Sverige, og det er primært det marked, som Juul vil koncentrere sig om.
- Vi oplever en dejligt stor interesse, men det skal ikke vokse for hurtigt. Vi skal også kunne følge med organisatorisk, og vi skal ikke tage flere kunder ind, end vi kan servicere. Vi bygger broen, mens vi går på den, siger Andreas Madsen.
Men på længere sigt kan det være oplagt at tage med ud på markeder som det japanske og nordamerikanske, hvor Eilersen sælger.
- Men så skal vi en del længere ud i fremtiden. De tre markeder, vi arbejder på, har vi bedst kontrol med her fra kongeriet.