Status quo i omsætningen hos Idémøbler
Trods en vækst fra 34 til 38 varehuse har Idémøbler ikke formået at øge sin omsætning. Ambitionen er dog fortsat at skabe Nordens største møbelkæde.
De første små 11 måneder under de nye ejere er det dog ikke lykkedes at skabe den ventede vækst. Som alle andre har Idémøbler i høj grad lidt under de usikre økonomiske udsigter:
- Vi kan godt mærke, at markedet ikke er det samme som for 12 måneder siden. Vi skal slås langt mere for hver omsætningskrone i dag. Det er dag til dag-arbejdet, der er i fokus, og strategien falder i baggrunden, forklarer direktør Mikael Thinghuus til Børsen.
Har taget markedsandele
På trods af det svære marked er optimismen og troen på fremtiden intakt. Mikael Thinghuus vurderer, at Idemøbler står stærkt i billedet - især i forhold til de mindre kæder og de familieejede bolighuse:
- Når vi har formået at holde omsætningen betyder det helt klart, at vi har taget markedsandele. Vi regner med at blive ved med at tage markedsandele i lavkonjunkturen. Hvis man skal være lidt kynisk, kan man sige, at når markedet bliver mindre, så vil jeg hellere have, at nogen må lukke og vi holder fast i vores omsætning end at vi alle bliver 10 % mindre, siger direktøren.
Kilde: Børsen