23948sdkhjf

Louis Poulsen satser stort på USA

Et nyt showroom i Los Angeles skal føre an i amerikanske offensiv.
Den danske designvirksomhed Louis Poulsen åbner et showroom i Los Angeles, og det skal hjælpe til at nå et globalt mål om milliardomsætning, skriver Berlingske Business.

Dermed håber firmaet på, at danske designklassikere som Arne Jacobsen, Poul Henningsen og Verner Panton kommer ind i flere amerikanske hjem, hoteller og butikskæder.

- Louis Poulsen er ikke ret kendt i offentligheden, og vores lamper hænger ikke i ret mange amerikanske hjem, siger adm. direktør Christian Engsted til Berlingske Business.

Han vil nu øge kendskabsgraden i USA til danske designlamper. Det amerikanske marked er i forvejen Louis Poulsen næststørste marked, og i 2019 forventer han, at USA er det største.

Christian Engsted blev ansat som administrerende direktør i februar 2015 og er kommet godt fra start.

Sidste år omsatte designfirmaet for 716 millioner kroner. 10 procent mere end året før.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.088