23948sdkhjf

Køkkenproducent satser på lakerede låger

Hanstholm Køkken er kommet ud af regnskabsåret med et minus på to mio. kroner. Virksomheden vælger at tackle situationen offensivt og har derfor investeret fire mio. i et nyt lakeringsanlæg.
Poul Kongsgaard - direktør hos Hanstholm Køkken - er overbevist om, at vi i de kommende år vil se en stigende efterspørgsel på lakerede køkkener. Køkkenproducenten har derfor investeret fire mio. kroner i et nyt lakeringsanlæg.

Trods den afdæmpede efterspørgsel har Hanstholm Køkken altså valgt en offensiv strategi i forsøget på at tackle udfordringerne i markedet og det faktum, at køkkenproducenten kom ud af regnskabsåret 2007/08 med et minus på to mio. kroner:

- Vi indgik tidligere en række større, længerevarende entrepriser på inventar til køkken, bad og garderober i forbindelse med flere store projekter. Det var til fast pris, og vi blev overhalet af de kraftige prisstigninger på råvarer, der satte ind i december 2006 og som fortsatte et år frem, forklarer direktør Poul Kongsgaard, Hanstholm Køkken, forklarer direktøren til Erhvervsbladet.

Anderledes i den danske køkkenbranche
Hanstholm Køkken er netop nu involveret i to markante boligprojekter; Skagen Nordstrand og Bølgen på Vejle Havn. Begge steder leverer Vilsund-virksomheden skræddersyet inventar til køkken og bad.

Netop de skræddersyede løsninger er Hanstholm Køkkens styrke og langt hen ad vejen dér, hvor virksomheden skal høste succes i fremtiden:

- Det er dét, der gør os anderledes i den danske køkkenbranche. Vi fremstiller alt selv. Derfor har vi også evnen og styrken til at skræddersy køkkener til det enkelte projekt, hvis det ønskes, siger direktøren.

Hanstholm Køkken er dog andet og mere end leverandør til kontraktmarkedet. Således har virksomheden 16 forhandlere, hvoraf man selv ejer den ene, mens de øvrige 15 fungerer på franchisebasis.

Kilde: Erhvervsbladet

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094