23948sdkhjf

Møbelproducent mærker ikke noget til krisen

Jesper Holm of Copenhagen har øget sin omsætning med 50 % og mærker en stigende efterspørgsel på autentiske møbler med personlighed.
Danskernes forbrugslyst ligger på det laveste niveau i ti år, men det er heldigvis ikke alle, der kan aflæse de nedslående statistikker i regnskaberne.

Møbelvirksomheden Jesper Holm of Copenhagen, der pt. beskæftiger tre ansatte, mærker ikke tilløb til manglende købelyst. Tværtimod har virksomheden i år formået at øge væksten:

- Vores salg ser rigtig godt ud. Vi har faktisk haft en fremgang på 50 %, så det er rigtig meget, især mens vores konkurrenters omsætning falder. Vi producerer og sælger møbler direkte fra egen værkstedsbutik og fra internettet. Det har vist sig, at være et godt træk. Vores kunder kan lide at følge med i hele processen og at have den personlige kontakt. Typisk er det skræddersyede reolløsninger og møbler til hjemmet der investeres i, fortæller indehaver Jesper Holm til Nyhedsbasen.

Han forklarer videre, at kunderne i hans butik efterspørger holdbare møbler, som er designet med en klar, bagvedliggende idé:

- Anno 2008 efterspørger kunderne produkter der giver mening, der er autentiske og har unik personlighed. Det er som om, finanskrisen har fået folk til at se sig om efter noget mere holdbart - både design- og kvalitetsmæssigt

Jesper Holm of Copenhagen blev grundlagt i 1992 af møbeldesigner Jesper Holm, som selv designer alle produkter. Firmaet eksporterer i dag til hele verden. I 2007 hentede virksomheden et overskud på knap 740.000 kroner før skat. Bruttofortjenesten lå på omtrent 4,5 mio. kroner.

Kilde: Nyhedsbasen

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109