Hurup er på forkant med udviklingen
Hurup Møbelfabrik har med stor succes prøvekørt et nyt styresystem fra Microsoft. Udbyttet er kortere leveringstider og færre fejl, og Thy-virksomheden er allerede undervejs med nye IT-investeringer.
Selv om det færdige system kun har været i brug i kort tid, vurderer ejer og administrerende direktør Henrik Dam Jespersen, at systemet allerede nu er en succes:
- Vore sofaer kan sammensættes på en million måder, og derfor er der potentielt mange steder, bestillingen kan gå galt, så kunden får noget andet end det, hun har bestilt. Microsoft Dynamics NAV 2009 har gjort vores arbejdsprocesser langt mere effektive end tidligere, og det kan måles både på leveringstiden og på antallet af fejl, som vi praktisk talt har fået udryddet, forklarer direktøren og fortæller, at det var en sjov oplevelse pludselig at få besøg af Dan Brown, som er øverste udviklingsansvarlige i Microsoft Dynamics.
Unik webshop på vej
Succesen med det nye system har for alvor givet Henrik Dam Jespersen blod på tanden, når det kommer til at implementere ny IT. Således barsler virksomheden med et webkoncept, hvor kunderne kan sammensætte og bestille den nye sofa på nettet:
- Allerede i dag kan man sidde i sofaerne og røre ved materialerne i vores butikker, og idéen er så, at man går hjem og overvejer sine muligheder for derefter at sammensætte drømmesofaen foran skærmen. Den måde at købe møbler på er helt unik, og det er ikke mindst det nye system, der gør det muligt, siger Henrik Dam Jespersen.
Tyvstarten på NAV 2009 er blevet gjort mulig af Trimit, som de seneste 19 år har udviklet software, der er særligt tilpasset eksempelvis møbelbranchen. I Danmark er det Cornator, der implementerer det hos kunderne.
Kilde: Hurup Møbelfabrik A/S