23948sdkhjf

Vinduesproducent går i offensiven

Stor salgsoffensiv og en ny diplomordning til forhandlerne er nogle af de tiltag, som skal sikre fremtiden hos Vildbjerg Vinduet.
Vildbjerg Vinduet er ikke indstillet på at følge den negative trend, som præger vinduesbranchen i disse tider.

Virksomheden har netop iværksat en femårsplan, som skal sikre, at der også er en vinduesproducent i Vildbjerg, når branchen når ud på den anden side af krisen. Men i modsætning til mange andre steder, er det ikke nedskæringer der præger strategien hos Vildbjerg Vinduet:

- Jeg har bemærket, at der geares ned inden for branchen. Det gør vi ikke, siger direktør Jens Jacob Noes og uddyber:

- Vi gearer op og har netop iværksat en salgsoffensiv på Sjælland. Dertil kommer, at vi er klar med et nyt initiativ, hvor man på landsbasis kan blive diplomforhandler af de originale Vildbjerg vinduer og døre.

Videresalgsplaner i støbeskeen
Den 62-årige direktør grundlagde selv virksomheden i 1978, og han er så småt begyndt at tænke på at afhænde sit livsværk. Det bliver dog ikke for enhver pris, hvilket den nye femårsplan er et synligt bevis på:

- For mig handler det slet ikke om, at jeg skal score kassen ved et salg. Tværtimod handler det om at finde den køber og den konstruktion, der 100 % sikrer arbejdspladsen her i Vildbjerg, og dermed også den lokale profil og tilknytning. Det ligger mig meget på sinde, at virksomheden får det optimale afsæt mod fremtiden, og jeg skal ikke lægge skjul på, at jeg nok helst ser virksomheden fortsætte på lokale hænder. Om det lykkes er både problemet og udfordringen, forklarer direktøren.

Vildbjerg Vinduet beskæftiger 30 medarbejdere og blev sidste år omdannet til et aktieselskab. Virksomheden realiserede i 2007 et utilfredsstillende resultat på minus 1,5 mio. kroner efter skat. Dette forventes dog forbedret i indeværende regnskabsår.

Kilde: Vildbjerg Vinduet A/S

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.081