Møbelfusion har skabt grobund for vækst
Nordic Easy Chair har i sit første leveår investeret betydelige ressourcer i blandt andet produktudvikling og markedsføring, og det skaber tro på fremtiden.
Fusionen har bragt masser af nytænkning med sig, og det har hjulpet møbelproducenten i en tid, hvor omstilling har været et nøgleord i møbelbranchen:
- Jeg tror på, at vi har haft en kæmpe fordel ved, at vi allerede befandt os midt i en forandringsproces netop som krisen ramte. Dermed var vi i forvejen gearet til omstilling og har lynhurtigt kunnet tilpasse os udviklingen på markedet, forklarer salgsdirektør Torben T. Petersen.
De organisatoriske forandringer har blandt sat skub i produktudviklingen, og inden for de seneste måneder har 20 nye modeller set dagens lys. Disse - og resten af Nordic Easy Chair’s omfattende sortiment - vil fremover blive genstand for en langt mere offensiv eksponeringssatsning. Virksomheden har udviklet et nyt messekoncept og vil være at finde på fire møbelmesser i begyndelsen af 2009 - herunder på IMM Köln.
Ifølge Torben T. Petersen er det en klar fordel, at man nu dækker hele spektret af polstermøbler - især i relation til møbelhandlerne, som nu kan samle indkøbene af polstermøbler ét sted. Så selvom de økonomiske forventninger ikke er blevet indfriet i år, er Torben T. Petersen overbevist om, at etableringen af Nordic Easy Chair var en rigtig beslutning:
- Med den positive respons og de resultater, vi allerede nu har opnået ved at fusionere Sömo, Möbelteam og New Balance, har vi klart cementeret vores eksistensberettigelse på markedet, fastslår han.
Kilde: Nordic Easy Chair