23948sdkhjf

Hjort Knudsen skrev masser af ordresedler under i Stockholm

Og nu vil møbelvirksomheden udvide sin plads på næste års messe.

Selv om den danske møbelproducent i 7 år i træk har slæbt en ægte dansk pølsevogn med til Stockholm, så var det alt andet end pølsesnak, der foregik på Hjort Knudsens stand under møbelmessen i Stockholm i forrige uge.

Modsat de fleste udstillere i 2017, så blev der drevet benhård forretning og massevis af direkte salg. Det var så stor en succes for Hjort Knudsen, at man allerede nu har bedt messeorganisationen om at finde 50 procent mere plads til næste år.

Kristian Svarre, dansk salgsansvarlig hos Hjort Knudsen, fortæller, at pladsen skal bruges til at udstille endnu flere møbler. Akkurat som at udvide en butik.

- Flere modeller. Større sortiment. Det er nærmest et rent volumenspørgsmål. Havde vi haft mere at vise i år, havde vi også solgt mere, siger Kristian Svarre til Wood Supply.

Det er ikke kun Hjort Knudsens egen stand, som gerne skulle blive større. For at gøre messen i Stockholm mere attraktivt for især de fritstående danske møbelforhandlere i midtersegmentet, som Hjort Knudsen henvender sig til, vil Hjort Knudsen gerne trække flere danske konkolleger med til messen næste år, og Hjort Knudsen er i dialog med flere andre danske producenter, som henvender sig til samme målgruppe.

- Det er fordi, vi utroligt gerne vil den her messe, og så vil vi også gerne gøre noget aktivt for at udvikle den. Köln er det sted, hvor vi lander vores kædeaftaler. Den her messe er stedet, hvor vi sælger til de uafhængige butikker i Skandinavien, som gerne vil have deres eget sortiment, siger Kristian Svarre.

Og pølsevognen?

- Det er især for hyggens skyld. Men den gør også, at kunderne gerne kommer igen og igen, siger Kristian Svarre med et muntert glimt.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.089