Messe stiller skarpt på miljø og økonomi
Temaet er grønt på specialmessen Overfladedage 2009. Messen fremviser den nyeste viden om, hvordan man giver sine produkter den rigtige finish og samtidig gør det på en miljøvenlig måde.
Små og store producenter stiller op med nyheder og viden om alt fra farve og lak til robotter og produktionsanlæg. Fokus er på grønne løsninger, der både gavner miljøet og sparer energi.
Virksomhederne kan på messen blive tildelt en 'Klimasol' for energivenlige produkter og løsninger. Og de besøgende kan melde sig til gratis konference-sessioner, hvor frontløberne inden for branchen deler ud af aktuel viden.
Synlig på markedet
På udstillerlisten finder man for fjerde gang i træk Teknos-koncernen, der netop opkøbt Gori Industri og på den baggrund er blevet én af sværvægterne på overfladeområdet.
- Det betyder noget for både kunde- og imagepleje at have personlig kontakt og kunne se kunderne under afslappede former, også midt i en finanskrise. Det er vigtigt, at man ikke graver sig ned men netop i svære tider er synlig på markedet. Vi er med for at vise, at vi holder vores niveau i både service og kundepleje, siger markedschef Jørgen Andreasen.
Teknos har i øvrigt miljø- og energivenlige nyheder inden for blandt andet vådlakering og pulverprodukter med på messen.
Direkte på emnet
Med navne som Montana Møbler og Henkel Technologies på messens konferenceprogram er der lagt op til en spændende dialog mellem avancerede og energibevidste brugere og producenter af overfladebehandling.
Produktionsdirektør Bjørn Thygesen fra Montana skal fortælle om, hvordan virksomheden har erstattet en gammeldags syrebaseret lak med et moderne og miljøvenligt vandbaseret produkt:
- Mit budskab til branchen er, at det er den vej, vi skal gå, både af hensyn til arbejdsmiljøet, indeklimaet og det eksterne miljø, siger han.
En lang række innovative virksomheder har bestilt stand på Overfladedage 2009, og arrangørerne - Danske Fagmesser og MAB - anlægsleverandørernes brancheforening, forventer mindst 1200 besøgende.
- Det er en uhyre effektiv messe, fordi du her kommer i kontakt med præcis de mennesker, som har betydning for din virksomhed. Du bruger ikke tid på at pejle dig ind på nyheder eller kunder men kan gå direkte på emnet, fortæller Torben Johansen, der er faglig konsulent på Overfladedage 2009.
Kilde: Fagmesser.dk