50 år med plastfabrikata og "still going strong"
Rias A/S kan i år fejre 50 års jubilæum og har ingen planer om at geare ned. Blandt andet har man netop etableret en Product Marketing-afdeling.
Så selv om Rias ikke er helt ung længere, må man sige, at der stadig er gang i den gamle dame.
Product Marketing & en ny type POM
Rias, der blandt andet er underleverandør til møbelindustrien, arbejder konstant på at tilpasse sig markedsforholdene og på at professionalisere organisationen. Derfor valgte man pr. 1. september 2009 at etablere en Product Marketing-afdeling:
- Fremadrettet skal vi have endnu mere fokus på det, vi laver og fokus på de rette produkter til markedet til de rigtige priser. Det skal den nye afdeling være med til at understøtte, forklarer administrerende direktør Henning Hess.
Samtidig kan han fortælle, at den nye afdeling allerede fra start får travlt. I løbet af efteråret lanceres en ny type POM, der er sporbar. Det nye produkt henvender sig specielt til fødevare- og medicinalvirksomheder samt til maskinproducenter til fødevareindustrien.
50 års jubilæum med manér
At virksomheden har eksisteret i 50 år er selvfølgelig blevet fejret:
- Vi holdt en intern fest i starten af september, hvor hele organisationen hyggede sig med musik, dans og en smule teambuilding, fortæller Henning Hess.
Teambuildingen foregik under temaet Work Smarter Not Harder, hvilket er meget sigende for Rias og den udvikling man konstant søger - selv i festligt lag.
Etablering i Sverige & Forventninger til 2008/2009
I årsrapporten for 20/2008 skriver virksomheden, at en udvidelse til nabolandene er i støbeskeen:
- Betingelsen for en ekspansion er er naturligvis, at den tilfører værdi – at den er hensigtsmæssig. Men når det er sagt, så vil en etablering i f.eks. Sverige og Norge også være et naturligt skridt i forlængelse af, at vi allerede har betydelig samhandel med disse lande, skriver Rias.
Henning Hess siger om planerne for Norge og Sverige:
- På nuværende tidspunkt er situationen uændret. Planerne ligger der stadig, men den rette mulighed har ikke været der endnu.
Samtidig kan han fortælle, at virksomheden stadig fastholder de forventninger til årsresultatet, som blev offentliggjort i sidste halvårsmeddelelse. De ligger i størrelsesordnen 4-8 mio. kroner før skat for regnskabsåret 2008/09.